Sayfalar

16 Haziran 2012 Cumartesi

Yoğurtlu Patlıcan Salatası

Tamam, haklısınız, çok ara verdim. Ama bu aralar bilgisayarın başına oturacak çok zamanım olamadı maalesef. Ama bugün bir kaç tarif birden yazarak kendimi affettirmeye çalışacağım.

İlk tarifimiz, özellikle rakı sofralarının en güzel eşlikçilerinden biri olan yoğurtlu patlıcan salatası. Çok ama çok kolay bir meze, sadece patlıcanları közlemek biraz zaman istiyor, sonrası 5 dakika...

Özellikle şunu da belirteyim, daha önce de yazmıştım gerçi, benim yazdığım tarifler 2-3 kişilik sofralar için yeterli, daha fazla konuğunuz varsa ona göre miktarları ayarlamak gerekli.

Öncelikle malzemeler:

-2 adet patlıcan
-2 iri diş sarmısak
-2-3 kaşık yoğurt
-yeterince tuz
-zeytinyağı

Bu salatayı konservede satılan közlenmiş patlıcanlarla da yapmak mümkün, ama ben tavsiye etmiyorum, lezzeti kesinlikle aynı olmuyor. Onun yerine patlıcanları biraz zahmetli de olsa közlemek çok daha güzel sonuç verecektir. Aslında bu da çok kolay, bütün büyük marketlerde bulabileceğiniz köz tavalarından bir tane edinmeniz yeterli olacaktır. Köz tavası, bilmeyenler için, işte şöyle bir şey...


Bu arkadaşı daha sonra bir tarifte daha kullanacağız... O yüzden dediğim gibi, edinmekte fayda var, gayet ucuza satılıyor, Eminönü taraflarında 5 TL civarı fiyatlara bulabilirsiniz bile...

Patlıcanları orta ateşte iyice közlenene kadar bu arkadaşla baş başa bırakarak başlıyoruz. Her tarafının iyice közlenmesi için 3-4 dakikada bir çevirmek lazım, çevirirken çatal kullanmayın, delinmesin patlıcanlar :)

Patlıcanlarımız iyice közlendikten sonra yapacağımız iş, biraz soğumalarını bekledikten sonra elbette, kabuklarını iyice soyup temizlemek. Bu işi kolaylaştırmak için, bir kaba patlıcanları koyup üzerini streç filmle kapatarak 5 dakika bekleyebilirsiniz, sonrasında soyma işi daha kolay olacaktır. Patlıcanları soyduktan sonra bir de güzelce yıkayıp üzerinde kalabilecek yanık parçaları iyice temizliyorum.

Sonrası zaten çok kolay. Patlıcanları bir kaba koyup çatalla iyice eziyorum. Üzerine sarmısakları rendeliyorum. Yoğurt ve yaklaşık bir çorba kaşığı zeytinyağı koyuyorum (zeytinyağı olarak sızma zeytinyağı daha lezzetli olacaktır), son olarakta ağız tadıma uyacak şekilde tuzunu ekliyorum. Bu kadar basit.

İşte hazır olduğunda salatamız aşağıdaki gibi görünüyor... Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder