Sayfalar

16 Haziran 2012 Cumartesi

Humus

Meze serimizin bu günkü son tarifi, içlerinden en uzun ve zahmetli hazırlananı... Humus... Evet, bu çok lezzetli arkadaşı hazırlaması oldukça uzun sürüyor, ama inanın değer...

Humus tariflerini araştırırken rastladığım bir bilgiyi de sizlerle paylaşayım, humusun hazmının zor olduğu söyleniyor, o yüzden çok fazla yapmamakta fayda var...

Önce malzemeleri sayalım adet olduğu üzere...

-1 küçük bardak nohut
-2-3 çorba kaşığı kaşığı tahin
-1-2 çorba kaşığı zeytinyağı
-1 limonun suyu
-2 diş sarmısak
-1-2 çay kaşığı kimyon
-1-2 çay kaşığı pul biber
-1-2 çay kaşığı tuz

Öncelikle, nohutları bir gece önceden bir tencereye su doldurup bunun içine atıyorum. En az 12 saat suda beklettiğim nohutları, önce bu suyu döküp yeni su doldurarak haşlıyorum. Nohutların iyice haşlandığını anlamak için, çatalla alıp tadına bakabilirsiniz, çatal rahatça battığında bizim için yeterince yumuşamış demektir.

Haşladığım nohutların suyunu süzüp, soğumaları için biraz bekliyorum. Soğuduktan sonra işin en zahmetli kısmı başlıyor... Nohutların tek tek kabuklarını soymak gerekiyor. Zor bir iş değil ama nohut sayısı fazla olunca biraz zaman alıyor. Ama humusun o güzel kıvamı için bunu yapmak şart...

Tüm nohutları soyduktan sonra işin en eğlenceli kısmına geliyor sıra... Bir mutfak robotu veya blender ile, nohutları iyice parçalanana, küçük tanecikler haline gelene kadar çektiriyorum.

Buradan sonrası çok kolay, iyice ezilmiş ve ufalmış nohutları bir kaba alıp içine tahin, zeytinyağı, limon suyu, rendelenmiş sarmısaklar, kimyon, biber ve tuzunu ekliyorum. Bir çatalla iyice karıştırıyorum. Arada tadına bakarak, az gelmiş bir şey hissederseniz üzerine ekleyebilirsiniz.

Bugüne kadar yaptığım mezeler içinde açık ara en zahmetlilerinden birisi oldu humus, ama gerçekten değdi. Görüntüsüne gelince, aşağıda görebilirsiniz. Mutlaka deneyin derim, afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder