Sayfalar

16 Haziran 2012 Cumartesi

Babam Usülü Barbunya Pilaki

Barbunya pilaki babamın ve benim her zaman en sevdiğimiz zeytinyağlılardan birisi olmuştur. Şimdi manavlarda taze taze arz-ı endam eden barbunya da varken, hemen bir tarif vermek lazım değil mi? Babam da bunu pek lezzetli yapar, onunla ortak geliştirdiğimiz tarifi vereyim o yüzden :)

Öncelikle malzemeler:
-1 orta boy kuru soğan
-750 gr taze barbunya
-1 orta boy patates
-1 havuç
-1 çay bardağı zeytinyağı
-1 kutu domates püresi
-1-2 tatlı kaşığı acı biber salçası
-1 adet limon
-5-6 diş sarmısak
-sıcak su

Başlamak için, barbunyaları ayıklayarak içlerini yıkıyorum. Sonra küp küp kestiğim soğanı, zeytinyağının yarısının içine atarak iyice sararıncaya kadar kavuruyorum. Sınra yine küp küp kestiğim havuç ve patatesleri ekliyorum, bunları 3-4 dakika daha orta ile kısık arası bir ateşte bol bol çevirerek kavuruyorum,  sonra barbunyaları da ekleyip 1-2 dakika da tüm karışımı kavuruyorum.

Sonra domates püresi ve acı biber salçasını ve ince ince dilimlenmiş sarmısakları ekliyorum. 1-2 dakika da böyle çevirirken zeytinyağının kalanını ekliyorum. Üzerine bir adet limonun suyunu ve barbunyaların üzerini 1 parmak kadar geçecek kadar sıcak suyu ekliyorum. Burada bir püf noktası, musluk suyu yerine içme suyu kullanırsanız yemeğiniz daha lezzetli olacaktır. Biraz da tuz ilave edip (1 tatlı kaşığı kadar yeterli) tekrar biraz karıştırıp, altını biraz daha kısıp üzerini kapatıyorum.

Özellikle soğan kolay dip tutmasına sebep olabilecek bir malzeme, o yüzden ara sıra karıştırmak lazım, 4-5 dakikada bir defa yeterli olacaktır. Zaten uzun uzun karıştırmaya gerek yok, şöyle bir alt üst etmek yeterli.

Barbunyaların suyu çekilince altını kapatıyorum. Biraz soğuduktan sonra ısıya dayanıklı ve kapaklı cam bir kaba alıp, iyice soğutuyorum. Bu şekilde hazırlanmış bir pilaki, buzdolabında saklanınca tek kişiyi 3-4 gün rahatlıkla idare ediyor :)

İşte bu da görüntüsü, gerçekten nefis oldu :) İsterseniz üzerini maydanoz yapraklarıyla da süsleyebilirsiniz elbette :) Afiyet olsun!!!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder