Sayfalar

16 Haziran 2012 Cumartesi

Sigara Böreği

Evren, bunu da mı yaptın? Evet yaptım, çok güzel oldu gerçekten :)

Sigara böreği, içine koyacağınız malzemelere göre lezzetli olacak bir arkadaş. Ama sadece iç malzemesi değil, yufka da çok önemli... Örneğin bugün süpermarketlerde satılan hazır üçgen kesilmiş vakumlu paketlerde satılan yufkalarla yapmanın hiç bir anlamı yok, çünkü o yufkalar son derece katkılı üretildiği için zaten sağlıksız, bir de parşömen kağıdı gibi kalın ve esneklikten uzak oldukları için börekleri sararken sürekli yırtılarak başınızı ağrıtıyorlar. O yüzden size de tavsiyem, bunların yerine günlük yufka alıp birazcık fazla zahmete girmeniz. Zaten gireceğiniz tek fazla zahmet yufka kesmek, üşenmeyin artık :)

Malzemeler bu sefer 3-4 kişiye yetecek kadar börek için...

-2 yufka
-150 gr civarı ezine beyaz peynir (bazı markaların 3 vakumlu dilimde sattıkları peynirler var, onlardan bir tanesiyle yapabilirsiniz)
-5-6 cm kalınlığında bir dilim kadar sucuk

Evet, sucuklu ve peynirli bir börek... Aslında buna çakma paçanga da diyebiliriz, pastırma genelde herkesin tercih ettiği bir gıda değil, ama az bir sucuğa genellikle itiraz gelmiyor. Hatta bu böreği yiyen şanslı kişi çok sevmişti :)

Öncelikle, peyniri bir kaba iyice ufalayarak işe başlıyorum. Sucuğu da küçük küçük küpler olacak şekilde kesip içine ekleyerek iyice karıştırıyorum.

Sonra yufkaları 8'er adet üçgen dilime bölüyorum. her bir dilime aşağıda görüldüğü şekilde iç koyuyorum, sonra önce dış kenarları içeri katlayıp, sonra börekleri sarıyorum. En son ucu yapışsın diye yanımda bulunan küçük bir kap suya yufkanın sivri ucunu bir batırıp çıkarıyor ve böreğe yapıştırıyorum.

Kızartmasına gelince, geniş bir teflon tavaya yaklaşık 1 su bardağı ayçiçek yağı koyup iyice kızmasını bekliyorum. Yağ iyice ısındığında böreklerimi içine atıyorum, yağ sıcak olunca börekler 2-3 dakikada altın rengine dönecektir, o yüzden başından ayrılmıyor ve her tarafını iyice kızarttığım börekleri pişince altına kağıt havlu serdiğim bir tabağa alıyorum.

İşte bu da böreklerin piştikten sonraki görüntüsü, inanın lezzeti görüntüsünden bile iyiydi... Afiyet olsun :)))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder