Sayfalar

16 Haziran 2012 Cumartesi

Közlenmiş kırmızı biber

Yine rakı sofrasına çok yakışan bir meze, bunu hazırlamak çok kolay. Sadece yine bir önceki tarifte olduğu gibi biraz közlemek için vakit harcamak gerekiyor, gerisi çok kolay...

Yine bu arkadaşı da konserve olarak alabilirsiniz isterseniz, o zaman sadece tabağa koymak yeter, ama ben soframa kendim hazırlamadığım şeyleri koymayı çok seven bir adam değilim, o yüzden bunu da nasıl yapacağınızı anlatayım o kadar yapmışken dedim :)

Yine iki kişilik bir sofraya yetecek bir ölçü ile malzemeleri verelim...

-2 adet kırmızı yağ biberi
-2 diş sarmısak
-zeytinyağı
-sirke

Öncelikle, biberleri yine köz tavasında iyice közlüyorum, burada da yine biberleri çevirirken çatal kullanmıyorum ki suyunu akıtmasın. Biberlerin her tarafı iyice közlendikten sonra, bir kaba koyup üzerini streç filmle kapatıyorum. 5 dakika sonra biberleri çok kolay bir şekilde soyabiliyorum.

Biberleri soyduktan sonra üzerinde kalabilecek yanık parçaları yıkayarak iyice ayıklıyorum. Sonra biberleri 1-2 cm kalınlığında dilimlere kesip bir tabağa alıyorum. Sarmısakları incecik dilimleyip üzerlerine ekliyorum. Yine zevkime göre birer ikişer çorba kaşığı civarı zeytinyağı ve sirke ekleyip, servis yapmadan iyice tüm lezzetler karışsın diye yaklaşık bir saat bekletiyorum... Bu kadar basit... İşte görüntüsü... Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder