Sayfalar

14 Kasım 2011 Pazartesi

Wok’ta Acele Tavuk

Ben tavuk yemeklerini gerçekten çok seviyorum. Hem kolay pişiriliyor (maalesef köy tavuğu bulmak çok zor olduğu için bu genellemeyi yapıyorum haliyle), hem ucuz, hem de çok çeşitli farklı tatlar elde etmeye müsait bir malzeme.
Bugün size anlatacağım tarif, wok kullanarak yapılan, birkaç dakikada hazır edilebilecek çok lezzetli bir tavuk yemeği. Yanında pilav, makarna, bulgur pilavı v.s. ile gayet güzel gider.
Yine her zamanki gibi önce malzemelerle başlayalım:
·         Yaklaşık ½ kg tavuk (ben but ızgarayı daha çok seviyorum, göğüs eti de olabilir daha sağlıklı olsun derseniz)
·         5-6 adet arpacık soğanı
·         Bir çorba kaşığı kadar zeytinyağı
·         2 tatlı kaşığı kuru biberiye (tazesi ile daha güzel olur)
·         1 adet limonun suyu
·         İsteğinize göre tuz, karabiber, kırmızıbiber
Yapılışı çok basit. Öncelikle tavuklarımızı kuşbaşı olarak doğruyorum. Sonra wok’un içerisine zeytinyağını atıp biraz ısıttıktan sonra sadece kabuklarını soyduğum arpacık soğanlarını bütün olarak atıp 2-3 dakika çeviriyorum. Ardından tavuklarımı ekleyip pişiriyorum. İyi bir ateşte tavuklar yaklaşık 10 dakikada pişecektir. Sık sık karıştırmayı ihmal etmiyorum. Limonun suyunu tavuğa yaklaşık 5 dakika sonra ekliyorum, bundan bir iki dakika sonra da biberiyeyi ekliyorum. Pişmesine yakın eklemek istediğim kadar tuz, karabiber ve kırmızıbiber de ekliyorum. Ben genellikle tavuğu hafif kıtır olacak gibi ayarlayacak kadar pişirmeyi seviyorum.
Bu arada çeşitli formüllerle tavuğunuzu farklı şekillerde pişirebilirsiniz. Mesela yukarıdaki tarife mantar ekleyebilirsiniz, oldukça yakışıyor. Ayrıca biraz daha farklı bir lezzet için, soğan, limon suyu ve biberiye yerine, tavukları direkt zeytinyağında çevirip, pişmesine yakın 3-4 diş sarımsak rendeleyip üzerine kekik, kimyon ve kırmızıbiber de deneyebilirsiniz.
Tavukla yapılabilecek onlarca çeşit yemek var, ben en basit yöntemlerden biriyle başladım. İleride daha farklı tarifler de paylaşacağım elbette. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder