Sayfalar

20 Kasım 2011 Pazar

Ekşili Kıymalı Pazı Yemeği

Genelde çok fazla sebze yemeği yapmam aslında, bu iyi birşey de değil. Ama özellikle şimdi tam mevsiminde bulunduğumuz pazı, aşağıda göreceğiniz tarifle bambaşka boyutlara ulaşan bir abimiz :)

Bu sitede normalde 2-3 kişilik yemek tarifleri veriyorum. Ama bu tarifim, bugün yaptığımda 4 kişiyi yeterli miktarda doyuracak kadar bol kepçe oluyor. Ona göre siz isterseniz miktarları ayarlarsınız.

Malzemeler:
  • 250 gr dana kıyma
  • 2 demet pazı
  • 1 büyük kuru soğan
  • 1 çay bardağı bulgur
  • 1-2 çay bardağı su
  • 1 adet limonun suyu
  • 3-4 yemek kaşığı kadar zeytinyağı
  • 3 yemek kaşığı domates salçası
  • 1/2 yemek kaşığı biber salçası (isteğe bağlı acı tavsiye ederim)
  • damak tadınıza göre tuz
Öncelikle, pazı lezzet olarak çok benzediği ıspanakla kıyaslandığı zaman daha kolay temizlendiği için ben tercih ediyorum. Aynı tarif aslında ıspanakla da gayet güzel olacaktır. Pazıları iyice yıkadıktan sonra başlayabiliriz.

Büyükçe bir çelik tencereye, soğanı küçük küçük doğradıktan sonra zeytinyağı ile rengi dönene kadar kavuruyorum. Renk sarıya döndükten sonra, üzerine kıymayı ekliyorum. Kıymalar iyice kavrulduğunda 1 adet limonun suyunu, domates ve biber salçalarını, tuzu, bulgurları ve suyu ekleyip, salçayı iyice eritene kadar karıştırıyorum. Sonra pazıları üzerine boyuna dörde bölerek ekliyorum. İlk etapta tencerenin kapağı bile zor kapanacak, endişe yok, pazı piştikçe suyunu kaybedip iyice ufalacak. bu aşamada altını biraz kısmakta fayda var, altta kalan kıymalı soğanlı içeriğin dibinin tutması riski olabilir (bugün ben direkten döndüm de ondan uyarayım dedim :D)

Ben genellikle çok uzun pişirmeyi sevmiyorum bu tür yemekleri, suyunu çektiğinde altını kapatıyorum, bulgur ve pazı hafif diri kalıyor. Eğer daha iyi pişmiş isterseniz biraz daha fazla su koyarak pişirebilirsiniz. Bu kadar anlatıp, neye benzediğini göstermemek olmaz tabii :) İsterseniz yanına yoğurtla servis yapabilirsiniz. Afiyet olsun!!!

2 yorum:

  1. Bu akşam yapacağım için tarif bakayım dedim. Tam sevdiğim gibi pişirmişsin ve fotosu da on numara! Sanki pazı değil chinese gibi =)

    YanıtlaSil
  2. Bugün denedim tarifinizi, çok güzel oldu teşekkürler 🤗

    YanıtlaSil