Sayfalar

20 Kasım 2011 Pazar

Ev Tipi Kıymalı Gözleme Böreği

Tembel bir pazar gününü renkli hale getirmek için güne güzel bir yemek ile başlamak lazım değil mi? Gözleme de bir pazar kahvaltısına nefis bir katkı sağlayacak bir yemek çeşidi olduğuna göre, bugünkü tarifimi evde yapılabilecek kolay bir gözleme böreği olarak seçtim.

Ben tabi evde yapılabilecek, tavaya kolay sığabilecek cinsten ufak gözleme börekleri yapıyorum. Dışarıda bulacağınız cinsten el açması devasa gözlemelerden değil. Ama onları yapabilmek için de oklavayla hamur açmak lazım, ki ben daha o kıvama gelmedim :)

İşimiz çok basit. Önce malzemeler:
  • 3-4 adet yufka
  • 150 gr dana kıyma
  • 1-2 adet sivribiber
  • 1 adet ortaboy kurusoğan
  • tuz, karabiber, kırmızıbiber
  • tereyağı
Biberleri ve soğanı ince ince doğradıktan sonra, çiğ kıymanın içerisine baharatlarla birlikte karıştırıyorum. Kıyma iyice karıştıktan sonra, yufkalarımı tercih ettiğim boyuta göre 6-8 üçgen dilime kesiyorum. Kıymayı aşağıda görüldüğü gibi, çok fazla olmayan bir miktarda içine yayıp, dikdörtgen börekler olacak şekilde katlıyorum.


Hafif tereyağı eritilmiş tavanın içerisinde, sığacak kadar böreği aynı anda pişiriyorum. Gerektikçe azar azar tereyağı eklemekte fayda var, hem daha lezzetli oluyor, hem de yufkalar yanmıyor :)

Piştiği zaman bu arkadaşlar aşağıdaki gibi görünüyor, ve inanın bana, lezzeti görüntüsünden bile daha güzel oluyor :)



Farklı çeşitler yapmakta mümkün, benim bir favorim de sucuk ve taze kaşardan oluşan bir versiyon, onun haricinde içini nasıl isterseniz kafanıza göre düzenleyebilirsiniz.

Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder