Sayfalar

12 Kasım 2011 Cumartesi

Bulgur Pilavı (Meyhane Pilavı)

Burada sizlerle paylaşacağım ilk tarif bulgur pilavı olacak. Şimdiden hatırlatayım, benim tarifler genellikle 2-3 kişilik yemekler için uygun miktarlarda oluyor, daha kalabalık iseniz ona göre miktarları ayarlamanızda fayda olacaktır :)
Bulgur pilavı benim de aslında yapmaya çok yeni başladığım bir yemek, ama çok seviyorum, bu akşam da yaptım ve hemen ilk tarif olarak onu yazayım dedim.

Öncelikle malzeme:
  • Bir büyük su bardağı iri taneli bulgur (ben iri taneli daha çok hoşuma gittiği için tercih ediyorum)
  • 150 gram küçük kuşbaşı doğranmış kuzu eti (sadece meyhane pilavı için)
  • 1 adet orta boy soğan
  • 2-3 adet sivri biber
  • 1-2 adet domates
  • 2 çorba kaşığı domates salçası
  • 1 tatlı kaşığı acı biber salçası (acı sevenler için)
  • 1 çorba kaşığı civarı tereyağı
  • Tuz...
Önce soğanı küçük parçalara ayırıyorum. Sonra çok büyük olmayan bir çelik tencerenin içerisinde tereyağı ile birlikte orta ateşte 2-3 dakika soğanı çeviriyorum. Meyhane pilavı yapıyorsam, etleri bu aşamada katıp bir 10 dakika kadar çeviriyorum. Onun dışında tarifin gerisi tamamen aynı. Yine yarım parmak kalınlığında dilimlenmiş biberleri de bu tencereye karıştırıp 2 dakika kadar daha çeviriyorum. Sonra da domatesleri rendeleyerek buraya ekliyorum. Domates rendeyle çok pratik oluyor, kabuk soyma derdi de yok, sadece yıkayıp ortadan ikiye bölmeniz yeterli olacaktır. Bir iki dakika içerisinde salçaları da ekleyip iyice eritene kadar karıştırıyorum. Daha önce yıkanmış olan bulguru artık bu aşamada tencereye katıp, isteğime göre tuz ekleyip üzerine bulguru koyduğum bardakla 1,5 bardak su ekleyip (varsa et veya tavuk suyuyla çok daha güzel olacaktır) iyice karıştırdıktan sonra tencerenin kapağını artık kapatıyorum.

Orta ila hafif arası bir ateşte, yaklaşık 15 dakikada iyice suyunu çekecektir bu kerata. O zaman altını kapatıp, iyice tekrar bir karıştırıp sonra 10 dakika kadar demlenmeye bırakmak yeterli. 
Servis yaptığınızda işte aşağıdaki gibi bir görüntüsü oluyor.


Eğer süslemek isterseniz, üzerine fesleğen veya nane yaprakları lezzetli bir katkı olacaktır :)

Tabağın geri kalan kısmınıysa yarın anlatacağım :)

Afiyet olsun!!!




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder