Sayfalar

17 Kasım 2011 Perşembe

Nefis bir omlet

Bu sitede sizlere ileride sunacağım tarifler arasında, kendiniz hamurunu açacağınız pizza, rokfor soslu fırın bonfile, hatta kabak çiçeği dolması bile yer alacak, ve bu yemeklerin hepsini ben kendim yaparak öğrendim. Ama bu kadar yemeği yapabilen bir kişi olarak, hayatta bir türlü beceremediğim bir şey var, yumurta kırmak!!!
Aynen öyle, yumurtayla aramda çok küçük yaşlarımdan bu yana süregelen bir husumet var, bana bir sefer zorla yumurta yedirilmiş olmasıyla ilgili bir çekememezlik. Sadece omlet yiyebiliyorum, neden onu da bilmiyorum. Onu da yapmayı öğrenmek için güzel sebeplerim oldu son zamanlarda.
Yumurta çok faydalı bir besin aslında, söylenenlere bakmayın, kolesterolü öyle çok fazla değil, saf bir protein kaynağı. Hem de çok çok ucuz. Aslında aynı zamanda çok esnekte bir malzeme, bir çok çeşitli pişirme yöntemi var, ama ben bu husumetten dolayı omletten başka bir yöntemini bilemiyorum.
Benim anlatacağım omlet genelde otellerde yapılan türden, çok hızlı hazırlanan bir çeşit. Yumurtayı kırmayı başardıktan sonra 3-4 dakikalık işiniz var :)
Önce malzemeler:
  • 2 adet yumurta
  • 1 adet orta boy mantar
  • 1 adet köy biberi
  • 20 gr civarı tereyağı
  • tuz, karabiber
  • Rendelenmiş kaşar peyniri
  • Yumurta kırmayı bilen bir kişi :)
Öncelikle, mantar ve biberi incecik doğruyorum. Aşağıda 2 omlet için malzeme göreceksiniz, burada görüldüğü gibi ince ince yaparsanız omletinizi daha rahat havada çevirebilirsiniz


Gelelim hazırlamasına...
Yumurtaları bir kaseye kırıp, içine tuz ve karabiber ekledikten sonra biraz çırpıyorum. Tamamen karıştırmayınca dışı daha güzel görünüyor, o yüzden şuna benzer bir şekil alacak kadar çırpmanızı öneririm. Tamamen homojen bir hale gelmesi gerekmez.


Öncelikle güzel bir teflon tavada tereyağını eritiyorum. Eriyen tereyağının üzerine sebzelerimi atıp 2 dakika kadar soteliyorum. Burada ben mantar ve biber kullandım, isteğe göre küp küp doğranmış sucuk, ince doğranmış soğan, kırmızı yağ biberi, çeşitli sebzeler, jambon, zevkiniz ne isterse o malzemeyi kullanabilirsiniz. Sote işlemi bittikten sonra çırpılmış yumurtayı ekliyorum. Yumurta iyice yayılsın diye tavayı biraz çevirmek gerekebilir, onu da unutmuyorum. Sonra bir dakika arkadaşları kendi halinde bırakıyorum. Tava iyi kalite bir teflon tavaysa, ve yeterince tereyağı kullandıysanız bir süre sonra omletiniz tavayı siz oynattıkça tavanın üzerinde hareket edebilecek hale gelecektir. Bu iyi işaret, eğer kenarlarda bir yapışma v.s. varsa, onu bir spatulayla hafifçe dürterek düzeltirsiniz. Ben omleti havaya atıp çevirmeyi seviyorum, aslında bu da çok kolay, sadece omleti tavanın sapından uzak tarafına doğru kaydırıp, hafif ileri ve yukarı doğru tek hamlede bir itmeniz gerekiyor. Omlet gerisini kendi hallediyor zaten :) Eğer isterseniz youtube'da "how to flip an omelette" yazarak bir çok video bulabilirsiniz de :)

Omleti çevirdikten sonra bir yarısına bol miktarda peynir rendesi serpiyorum.


Peynir eridiği zaman omleti katlayarak tabağa alıyorum. Afiyet olsun!!! 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder