Sayfalar

17 Şubat 2014 Pazartesi

Sarımsaklı Patates Püresi

Et yemekleriyle patatesin iyi gittiği bir gerçek, bunu bir çok defa söyledim. Bugün de yine bir patates çeşitlemesini normalden biraz farklı bir şekilde yaptım, o kadar lezzetli oldu ki şaşırırsınız...

Patates püresini sevmem diyeni henüz görmedim. Ama bizde genelde pek bir atraksiyon olmaz püre diyince. İyice haşlanmış patates, tuz, yağ, süt vs. Bence o kadar da iddialı sayılmaz, biraz farklı bir lezzet olmalı... Gelin biraz standart dışına çıkalım.

Önce malzemeleri sayalım... 2-3 kişilik diyebilirsiniz...

-600 gram taze patates (eğer varsa en küçük olanları seçin)
-30 gr tereyağı (bir ince paketin 4'te biri, daha yağlı da yapabilirsiniz lezzet açısından ama bu kadar da yeterli oluyor, aman margarin falan kullanmayın ama...)
-40-50 gr dil peyniri
-bir adet iri diş sarımsak
-deniz tuzu ve taze çekilmiş karabiber

Önce elbette patatesleri haşlıyorum. Patatesler küçük olduğu zaman 15 dk yeterli olacaktır. Sonra eziciyle bir güzel eziyorum. Ben püre yaparken genelde patates biraz tane tane kalsın istiyorum,  o yüzden kesinlikle blender kullanmıyorum, patates ezici yoksa çatal da gayet güzel iş görüyor. Patatesler ezilince, içine tereyağını, küçük doğranmış sarmısakları ve ince ince didiklediğim dil peynirini ekliyorum. Bu sırada eğer haşlamayı yeni bitirdiysem zaten patateslerin sıcaklığı peyniri ve tereyağını eritmek için yeterli oluyor. Eğer gerekiyorsa, altını çok hafif açarak biraz su veya süt ekleyerek biraz ısıtabilirsiniz. Peynirin erimesi ama tencerenin dibine yapışıp yanmaması işin kritik noktası... Gerisi zaten çok çok kolay.

Çatalla iyice karıştırıp arada ağız tadıma göre tuz ve karabiber ekliyorum... 

Peki, bunu biraz daha farklılaştırmak istersek neler yapabiliriz? Hemen bir iki ipucu daha... Evde bunlar yoktu ben yaptığımda. Örneğin patates püresi içine az bir miktar (1 çay kaşığı kadar mesela) muskat cevizi rendeliyorum elimde varsa. Bunun haricinde en son pürenin altını kapattıktan sonra ekleyeceğiniz fazla incelmeden kıyılmış taze fesleğen yapraklarını da mutlaka deneyin derim. Özellikle patates püresi ve fesleğen bir arada enfes bir lezzet sunuyor. 

Alttaki fotoğrafta pişirdiğim kuzu pirzolaların normalden pek bir farkı yok, döküm ızgara tavamda sadece tuz ve karabiber ile pişirdim... Biraz daha farklı bir pirzola sunumu üzerinde yakında bir çalışmam olacak, o zamana kadar bu tarifiyle idare edebilirsiniz :)




Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder