Sayfalar

13 Ocak 2014 Pazartesi

Kereviz ve acılı tavuk

Bu aralar biraz daha fazla yazmaya karar verdim, uygulamaya alıyorum. 

Bugün size biraz farklı bir sebzeli tavuk tarifi vereceğim. Ben yaptığımda çok lezzetli oldu, sizlerin de hoşuna gider denerseniz. 

Önce malzemeler (2-3 kişi için):

-500-600 gram tavuk göğüs eti
-Bir paket kereviz sapı
-Bir adet taze chilli biberi (büyük süpermarketlerde bulabilirsiniz, acı istemiyorsanız bunu koymayın)
-3 diş sarmısak
-3-4 dal taze biberiye (kuru kullanacaksanız bir tatlı kaşığı olur)
-1-2 yemek kaşığı worchestershire sosu
-1-2 yemek kaşığı balzamik sirke
-Zeytinyağı, tuz, karabiber

Öncelikle, eğer kuşbaşı şeklinde almadıysam, tavukları küp küp doğrayarak işe başlıyorum. Daha sonra kereviz saplarını yaklaşık birer parmak kalınlığında dilimliyorum, chilli biberini ve sarmısakları da ince ince doğruyorum.

Bir wok'u ısıtıp içine ince bir katman olacak kadar zeytinyağı ekliyorum. Üzerine tavuklarımı atıp yüksek ateşte güzelce pişiriyorum. Bir iki dakika sonra da kereviz sapları ve chilli biberlerini ekliyorum. 3-4 dakika sık sık karıştırarak pişirdikten sonra sarmısak, ağız tadıma göre tuz (her zaman olduğu gibi deniz tuzu tavsiyemi tekrarlayayım) ve taze çekilmiş karabiber ve ayıkladığım taze biberiye yapraklarını ekliyorum. Bunlardan sonra ise hafif bir ekşilik katmak için worchestershire sosu (soya sosu da olabilir isterseniz ama bu daha lezzetlidir) ve balzamik sirke ekliyorum. 

Eklediğim soslar iyice buharlaştığı zaman bir iki dakika daha tavukların üzerleri biraz daha kızaracak kadar pişirmeye devam ediyorum, ve işlem tamam...

Chilli biberini eğer acı yemek seviyorsanız mutlaka denemenizi öneririm. Çok farklı ve keyifli bir lezzet veriyor koyduğunuz yemeklere. Eğer çok acı geliyorsa, biberi ortadan boylamasına ikiye dikkatlice kesip çekirdeklerini ve tüm o beyaz iç kısımlarını çıkarabilirsiniz. Bu arada chilli biberiyle uğraştıysanız, kesinlikle ilk iş olarak ellerinizi bol sabunla yıkayın ve yüzünüze, özellikle de gözünüze kesinlikle daha önce dokunmayın, çok ilginç yanma hisleri yaşayabilirsiniz, tecrübeyle sabittir :)

Yemeğin görüntüsü işte böyle, tadı alışılmış bir tavuk gibi olmadı kereviz sapı ve chilli sayesinde, denemenizi öneririm. Tabaktaki brokoliler ise hemen aşağıdaki tariften...







Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder