Sayfalar

8 Ocak 2014 Çarşamba

Buharda pişmiş brokoli





Uzun bir aradan sonra, yine seneyi devirdikten sonra bir tarifle geri dönmeye karar verdim. Bu sene daha yeni içerikler ve daha güzel tariflerle dolu bir içerik hazırlamak istiyorum, umarım başarılı olurum.

Sebze yemekleri genellikle benim blogumda biraz az sayıda kaldı, biraz bu konuya eğilmek gerek diye düşündüm. Bu sıralar biraz daha yoğun olarak karşınıza sebze türleriyle çıkmaya çalışacağım. 

Buharda pişmiş brokoliyle başlıyorum ilk olarak. Hatta abarttım durumu, yaseminli yeşil çay buharında pişirdim. Vaaay kulağa çok sofistike ve zor mu geliyor yoksa? 10 dakikada hazır olacak desem denemek ister misiniz?

Öncelikle, bu yemeği yapabilmek için bir buharda pişirme yöntemi gerek. Çeşitli mutfak malzemesi satan mağazalarda aparatlar var, ben İkea'dan bir tane almıştım. Şöyle bir alet:
STABIL buharda pişirici

Kullanılışı çok basit. Buharda pişirme aparatınızın üzerine pişirmek istediğiniz malzemeyi koyduğunuzda suyun deliklerden içeri girip malzemeye değmemesi gerekiyor... Ona göre, bir tencereye biraz su koyup kaynatıyorum, su kaynadıktan sonra ise içine bir miktar yaseminli yeşil çay yaprağı ekleyip bir beş dakika kadar üstü kapalı olarak demlenmeye bırakıyorum. Suyun rengi koyulaştığında brokolileri buharda pişirme aletinin üzerinde içeri bırakıyorum ve en fazla 10 dakika (ne kadar pişmiş olmasını istediğinize göre değişir bu süre, ben 6-7 dakikayı yeterli buluyorum) sonra altını kapatıp sebzeleri çıkarıyorum.

Bu kadar kısa sürede, yaseminli yeşil çayın da lezzeti hafif bir şekilde brokoliye siniyor ve çok lezzetli bir sebze yemeği sizler için hazır oluyor :) Bu kadar basit, bu kadar hızlı ve bu kadar sağlıklı bir yemek işte...





Fotoğrafta yer alan tavuk tarifi de çok yakında burada... 

Biraz tuz ve karabiber serptiniz mi işlem tamam, bonus olarak isteyenler az bir miktar balzamik sirke de deneyebilir... Afiyet olsun!!!

1 yorum:

  1. Yaratıcı bir fikir de, yasminli yesil cay ile brokoliyi aynı kefede hayal edemedim :=) İkisi de yesil olsa da ayri dunyalarin bitkileri gibiler. Test ettiğine göre denemeye değer.

    YanıtlaSil