Sayfalar

1 Ocak 2013 Salı

Lokum Bonfile

Yine iki aydır doğru dürüst bir tarif yazamadan geçti gitti, yıl bile değişti...

Yeni yılın ilk gününde bir deneme yaptım, fena da olmayınca buraya yazmaya karar verdim...

Bu aralar steakhouse'lar çok revaçta... Nusr.et, Günaydın, Ankara'da Butcha, Dükkan falan derken liste uzayıp gidiyor. Hepsinin ortak noktası iyi kalite etleri gerçekten çok doğru tekniklerle pişirerek servis yapmaları. Bu sayede çok popülerler, bir yandan da ciddi şekilde pahalı oldukları da bilinen bir gerçek. Peki, bu lezzetleri kendiniz yapamaz mısınız? İlla bir tabak ete 50 tl civarı ödemek şart mı? Tabii ki hayır.

Bu tür restoranların çoğunda tadımlık olarak verilen bir örnek, Lokum adında. Adı üstünde, lokum gibi, yumuşacık ve sulu bir et. Peki nasıl yapıyorlar da bu kadar güzel oluyor? İşte şöyle...

Öncelikle kasabınızdan adam başı 200-250 gr kadar dana bonfile alın ve temizletin. Eğer kendiniz dilimlemeye üşenirseniz, ki ben öyle yapmadım ama yine de söyleyeyim, eti yaklaşık yarım santimetre kalınlığında dilimlere kestirin. Sakın eti dövdürmeyin, bütün olayı kaçırırsınız.

Bu tarifi yapmak için evinizdeki iyi bir teflon tavayı da kullanabilirsiniz, ama benim kesin tavsiyem döküm demirden bir ızgara tavası kullanmanız. Üzerindeki ızgaralar sayesinde etinizi aynen o restoranlardaki gibi izli şekilde pişirebilirsiniz, ayrıca ısıyı çok iyi tuttuğu için bu tavalarla pişirme süresi böyle ince etlerde çok kısa, 5 dakikada hazır...

Eti oda sıcaklığına gelene kadar bekletip, üstüne bol bol taze çekilmiş karabiber ve deniz tuzu serperek her iki tarafını da çeşnilendiriyorum. Bir yandan da tavamın altını iyice açıp ısıtmaya başlıyorum. Et öncesinde eğer yanına sebze ızgara yapmak isterseniz sebzeleri de tavaya atabilirsiniz. Ben bugün biraz kırmızı biber ile köy biberi ızgara yaptım, etin yanına yakıştı.

Etleri tavanın iyice ısındığına emin olduğunuzda tavaya dizin. Bir püf noktası, ızgara olarak pişirirken etlerin birbirine değmemesi gerekir. Çünkü etler birbirine değdiği zaman birbirinden gelen buhar ile hafif bile olsa haşlanma etkisi yaşayacaklardır, bunun olmasını istemiyoruz, o yüzden de aralarında biraz yer bırakın, zaten bütün et o kadar kısa sürede hazır oluyor ki, iki turda pişirseniz de sorun değil :)

Etin her iki yüzünü de 1-1,5 dakikayı geçmeyecek şekilde pişirin ve ateşten alın. Daha fazlası gereksiz, hep söylüyorum, yine söyleyeceğim. Etin içi kırmızı kalsın, bırakın az pişmiş olsun. Hem bu ince etler bunu denemek için çok uygunlar. farkı kesinlikle göreceksiniz, sulu ve yumuşacık etleri yedikçe o kırmızı rengi daha da çok seveceksiniz. Ateşten aldığınız etlere de "dalmadan" önce bir iki dakika eti dinlendirin ki ızgara sonrası etin suları iyice kendine gelsin, merak etmeyin hemen soğumuş olmayacak :)

Geleneksel olarak bu eti yanında bol miktarda patates tava ve isterseniz ızgara sebzeler ile servis yapabilirsiniz. Hele hele biraz (dayanabilirseniz bayağı acı) hardalınız varsa mutlaka yanına bol miktarda bulundurun derim.


Afiyet olsun :)

1 yorum:

  1. Bonfile nasıl yapılır sorusu aslında ilk bakışta kolay gibi gelebilir. Fakat bazı küçük sırları ve tüyoları vardır. Hem hazırlanırken hem de pişirilirken bunlara uyulmazsa etten beklenilen tat alınmaz :)

    YanıtlaSil