Sayfalar

31 Ocak 2013 Perşembe

Harika Hamburger

Kabul edelim, hepimiz çocukluğumuzdan beri hamburgeri çok severiz...

Uzun bir süre Türkiye'de hamburger büyük zincir markaların tekelinde kaldı. Bu hamburgerler ince ve çok ciddi proseslerden geçmiş etleriyle aslında çok zararlı, hepimiz biliyoruz bunu. Ama lezzetleri güzeldi ve başka alternatifleri de yoktu. Ancak son yıllarda oldukça güzel, kocaman gerçek köftelerle ve çeşit çeşit lezzetlerle farklılaştırılmış hamburgerler yapan yerler nihayet ülkemizde de bulunur oldu. İyi de oldu :)

Bu tarifimde, bu hamburgerleri asla aratmayacak nefis bir formül paylaşacağım sizlerle. O kadar kolay ki aslında, bu kadar kolay olduğuna inanamayacaksınız. Benim de misafirlerime en çok yaptığım yemeklerden biri bu hamburger, her yiyen tekrar istiyor, gerçi son yaptığım seferde az pişirmeyi biraz abarttığım için şikayet aldım ama yine de nefisti :P

Küçük bir bilgi de verelim madem konu hamburger... Çok kişi onun alman kökenli bir yemek olduğunu düşünmüştür ismi dolayısıyla... Aslında isim kökeni olarak evet, Hamburg'lu demek... Aslen hamburgeri 1900 yılında New Haven Connecticut'ta Louis' Lunch restoranının sahibi Louis Lassen bulmuş. Ülke çapında tanınması ise 4 yıl sonra, 1904'te St. Louis Dünya Fuarı sırasında olmuş ve New York Tribune gazetesi hamburgeri "zirvedeki bir yemek satıcısının keşfi" olarak tanıtmış. Gerçi Louis Lassen'in karşısına "önce ben buldum" diyen çok sayıda rakip çıkmış sonradan ama kaynaklar (wikipedia) kendisinin mucit olduğunu söylüyor :) 

Tarifin kolaylığına şaşıracaksınız. Gerçi önce köfteyi anlatacağım. Yanına da çeşitli süsleme önerilerim olacak, orada tamamen kendi ağız tadınıza kalmış, ne şekilde isterseniz lezzeti zenginleştirebilirsiniz... 

Hamburger köftesi için kritik nokta, seçeceğiniz kıyma. En güzel köfte kıyması, dana döş etinden oluyor. Biraz yağlıca bir kıyma ama bana güvenin ve bunu kullanın. Sonrasında bir püf noktası daha, kıymayı sadece bir sefer çektirin. Ve, her bir hamburger için 200 gr kıyma alın. Bu kadar basit. 

Malzeme şöyle:

-Beğeninize göre bir hamburger ekmeği (ben daha önce bazlama ve gobit ekmeğiyle bile yaptım)
-Adam başı 200 gr. dana döşten tek sefer çekilmiş kıyma
-Çekilmiş deniz tuzu
-Taze çekilmiş kara biber

Bu kadar. Gerçekten. Ne soğan, ne sarmısak, ne ekmek, ne yumurta, ne gizemli baharatlar... Sadece bol miktarda kara biber, her köfte başına bir iki çay kaşığı kadar, ve yine köfte başına bir çay kaşığı kadar deniz tuzu. Yoksa siz daha zor mu sandınız?

Yapmanız gereken, kıymayı bu malzemelerle karıştırırken çok fazla ezmemek. Hafif hafif yoğurarak kıymayı o "tane tane" yapısından çok fazla çıkarmamaya gayret edin.

Sonra da şöyle en az bir parmak kalınlığında kocaman köfteler hazırlayın. Kızgın bir teflon tavada veya tercihen bir ızgara tavasında beğendiğiniz ölçüde pişirin. 

Sonra süslemeler size kalmış. Ben genelde tereyağında iyice karamelize ettiğim soğanlar, mantar sote, cheddar peyniri, dana veya yiyorsanız domuz bacon, acı hardal, mayonez, sarmısaklı mayonez, bbq sosu, ketçap, yeşillik, domates turşu, keyfim o gün ne getirdiyse öyle hazırlıyorum :)

Bir de sürprizli hamburger köftesi var, ama onu daha sonra fotoğrafı olunca anlatırım :) Şimdilik bu fotoğraflarla idare edin :)

Afiyet olsun :)





1 yorum:

  1. Hamburger aşkına nasıl da leziz görünüyor bu hamburgerler böyle. :) Her şeyi mükemmel bir şekilde anlatmmışsın yazında. Benim de bu yazına ek olarak bir önerim olacak. Hamburgerin bir çok çeşidini denedim de Newyork Burger kadar leziz onun kadar şahane olanını tatmadım. Upper West Side isminde falafeli ile meşhur bir yer var cevahirde. Oraya kız arkadaşım ile birlikte gittim geçenlerde falafel istedi arkadaşım ben de bir de buranın hamburgerini bir deneyeyim dedim kendime. Newyork Burger istedim yedim koca hamburgeri ama lezzetine doyamadım. Hamburger severler bence mutlaka oranın Newyork Hamburgerini denemelidir. :)

    YanıtlaSil